مسافرت

سفر به همه جای دنیا

مسافرت

سفر به همه جای دنیا

هفت پل شگفت انگیز جهان

پل های زیبا و خیره کننده جهان


معماری نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کند؛ باعث ایجاد هویت و فضا می‌شود و با کمک این هنر است که می‌توانیم شهری را از شهر دیگر تشخیص دهیم. معمارها همه چیز را به شکل متفاوتی می‌بینند و سعی می‌کنند ایده های خود را در سازه های مختلف به منصه ظهور برسانند.
یکی از سازه های مهم در شهرها که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت پل‌ها هستند. این سازه ها علاوه بر داشتن کارایی بر زیبایی شهر می‌افزایند. با سفربین همراه شوید که هفت پل شگفت انگیز جهان را به شما معرفی کنیم که اگر خواستید با تورهای ارزان خارجی به این کشورها سفری داشته باشید حتما این پل های زیبا و خیره کننده که جز جاذبه های دیدنی آن کشورها محسوب می شوند را از نزدیک ببینید.

پل ماپیچ هلیکس سنگاپور
پل هلیکس سنگاپور که۲۸۰ متراست، به شکل یک مجرای مارپیچ می باشد که هر دو انتهای آن در جهت مخالف یکدیگر در حال چرخش به نظر می‌رسند. این مجرای پیچشی فولادی ، در هریک از دو انتها تا ارتفاع ۸٫۸ متری بالا می‌آید و پس از آن به سمت پایین دچار اعوجاج می‌شود. این نوع ساختار و طرح پیچشی برای اولین بار در یک پل به کار گرفته شده است. از جمله مزایای این طرح پل، استفاده بسیار کمتر از فولاد در این نوع پل در قیاس با پل‌های معمول کابلی و یا پل‌های با شاه‌تیرهای با پروفیل‌های جعبه‌ای شکل است. این پل علاوه بر نقش محور مواصلاتی و کاربردی معمول، به لحاظ جنبه‌های زیبایی‌شناختی نیز مورد توجه بسیاری از گردشگرانی که به سنگاپور سفر می کنند قرار گرفته است.
طرح بی‌نظیر سبب شد تا میلیون‌ها دلار در هزینه‌های ساخت‌و‌ساز صرفه‌جویی شود. ساخت این پل که نزدیک به سه سال طول کشید در نهایت با هزینه شصت و هشت میلیون دلار به پایان رسید.

پل های زیبا و خیره کننده جهان

تور استانبول

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.