مسافرت

سفر به همه جای دنیا

مسافرت

سفر به همه جای دنیا

سفر به زیباترین جزیره آفریقا

سفر به زیباترین جزیره آفریقا
  تور ارزان خارجی

نام قناری یا کاناری از ریشه کلمه لاتین کاناری به معنای سگ است. در گذشته سگ های وحشی بی شماری در این جزایر زندگی میکردند و به همین دلیل رومیان این نام را به این جزایر نسبت داده اند.
نام پرنده قناری هم از این جزایر گرفته شده است. زیرا این پرنده جزو گونه های بومی این منطقه به شمار می رود. جزایر قناری، در فرهنگ فارسی بعنوان یک مقصد لوکس و محلی برای اوج خوش گذرانی به شمار می رود. از این جزایر در متون فارسی با نام «جاوران کث» به معنای شهر جاودان یاد شده است. در قرن ۱۶ ام به علت تولید انبوه نیشکر در این مناطق، این جزایر با نام مجمع الجزایر شکر نامیده می شدند. اما بعدها کشاورزی و تولید شراب اقتصاد اصلی این سرزمین را تشکیل دادند و اکنون گردشگری مهم ترین منبع درآمد در مجمع الجزایر قناری به شمار می آید.

سفر به زیباترین جزیره آفریقا
تور استانبول

آبشار دیدنی و زیر زمینی رابی

آبشار دیدنی و زیر زمینی رابی

تور ارزان خارجی

تنسی یکی از ایالت های جنوبی آمریکا محسوب می شود و شانردهمین ایالت پر جمعیت آمریکا است.پایتخت تنسی نشویل و ممفیس از شهرهای مهم آن است.تنسی با مساحتی در حدود 42.143 مایل 36 امین ایالت بزرگ آمریکا است.همسایگی های تنسی از شمال با ایالت های کنتاکی و ویرجینیا،از جنوب با ایالت میسییپی، از غرب با آرکانزاس و میسوری و از شرق با کارولینای شمالی همسایه است.جمعیت تنسی در حدود 5.689.283 نفر است.

آبشار دیدنی و زیر زمینی رابی

تور استانبول

سفربه رنگارنگ ترین شهر دنیا

سفربه رنگارنگ ترین شهر دنیا

مکزیک

ایالت مکزیک کشوری در آمریکای شمالی است و بیش از 112 میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است.نخستین آثار کشف شده در آمریکای میانی به 40 هزار سال پیش برمی گردد.

سفر به رنگارنگ ترین شهر دنیا

فیش حج

آب فشان نوادا از عجایب جهان

آب فشان نوادا از عجایب جهان

نوادا شهر کازینو

نوادا یکی از ایالت های غرب ایالات متحده است و به ایالت نقره نیز شهرت دارد.نوادا توسط کاشفان اروپایی در این منطقه نام گذاری شده و در زبان اسپانیایی به معنای (برفی) است و علت آن نیز برف گیر بودن کوهستان های نوادا در زمستان بوده است.

همسایگی های آن از شمال با اورگان وایداهو، از جنوب و غرب کالیفرنیا و از شرق با یوتا و آریزونا همسایگی دارد.پایتخت نوادا شهر کارسون سیتی است و لاس وگاس یکی از پرجمعیت ترین شهرهای نوادا محسوب می شود.

آب فشان نوادا ازعجایب جهان

فیش حج

کشوری با فرهنگ روسی چینی

کشوری با فرهنگ روسی چینی

 

جمعیت این کشور دو میلیون و ۷۵۰ هزار نفر است که ۹۵ درصد از آن‌ها مغول و حدود ۴ درصد از اقلیت قزاق هستند. بیش از ۴۵ درصد مردم این کشور نیز در شهر اولان‌باتورکه پایتخت مغولستان میباشد  زندگی می‌کنند.

زبان رسمی مردم مغولستان مغولیست و به دو خط سیریلیک و مغولی نوشته میشود

مذهب مردم آن بودیسم تبتی و مابقی بی دین هستند

بعد از قزاقستان دومین کشور محصور درخشکی به حساب آمده و تنها با روسیه و چین مرز دارد

نوع حکومت سیاسی مغولستان جمهوری پارلمانیست که پارلمان آن را مردم انتخاب میکنند

بیشتر پروازها در مغولستان داخلی میباشد و تنها یک فرودگاه بین المللی دارد که در اولان باتور واقع بوده ونام آن چنگیز خان است

فرهنگ مردم مغولستان تا حد زیادی به فرهنگ روسی و چینی گرایش داشته و رزم وسوارکاری از دلبستگی های مردم مغولستان میباشد که در مراسم نادام که از مراسمهای سنتی مغولهاست بازیهای محلی انجام میدهند.

شهر قدیمی و افسانه‌ای قراقروم مغولستان

فیش حج