مسافرت

سفر به همه جای دنیا

مسافرت

سفر به همه جای دنیا

فستیوال گل لاله استانبول

نوروز97 در کنار فستیوال گل لاله استانبول

تور داخلی ارزان
گل لاله دارای حدود صد تا صد و پنجاه گونه مختلف می‌باشد.محل اصلی رویش  گل لالهٔ در آسیای مرکزی می‌باشد. گل لاله بیشتر در کشورهای افغانستان، ترکیه، ایران و غرب سوریه و همچنین در سواحل دریاچه آرال رشد می‌کند. گل لاله در بین کشورهای اسلامی همچون ایران و ترکیه اهمیت بخصوصی دارد.فستیوال گل لاله استانبول رویدادی است که همه‌ ساله در سرتاسر جهان و بخصوص شهر استانبول  در آغاز فصل بهار برگزار می‌شود.

جاذبه های گردشگری شهر سارانسک روسیه

شهر سارانسک روسیه میزبان مسابقه جام جهانی 2018

تور قیمت مناسب


شهر سارانسک مرکز استان موردوویا و در ششصد و پنجاه و شش کیلومتری جنوب شرقی مسکو با جمعیتی در حدود سیصد و هشت هزار نفر است. شهر سارانسک روسیه میزبان چهار مسابقه فوتبال جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ از جمله بازی ایران و پرتغال است. تاریخچه این شهر به ساخت قلعه‌ای نظامی در حوالی سالهای ۱۶۴۰ بر می‌گردد و در حدود سالهای ۱۷۸۰ بود که مدنیت شهری پیدا کرد و نزدیک به چهار هزار نفر جمعیت داشت و پس از آن به خاطر موقعیت جغرافیایی و در جوار رودخانه بودنش تبدیل به مرکز تجارت بین شهرهای مسکو، کازان، کرایمه و استرخان شد. شهر سارانسک روسیه به عنوان مرکز مهم فرهنگ مردم فینو-اوگریک نام می‌برند. در زمستان میانگین دمای آن منفی دوازده درجه سانتیگراد و در تابستان حدود بیست درجه سانتیگراد خواهد بود.
کلیساهای مهم سارانسک
سنت جان: این کلیسا در سال ۱۶۹۳ ساخته شده و به عنوان قدیمی ترین سازه در استان موردوویا می‌باشد.
سنت فیودور: کلیسای مدرنی که در سال ۲۰۰۱ در دوران احیای مسیحیت ارتدوکس در روسیه شروع به ساخت شده و در سال ۲۰۰۶ با ظرفیت حدود سه هزار نفر توانسته نمایشی باشکوه از روسیه مدرن ارتدوکس را به تصویر بکشد.


شهر سارانسک روسیه میزبان مسابقه جام جهانی 2018


تور هوایی کربلا


دریاچه اوباری بهشتی در دل جهنم

دریاچه ای رویایی در دل کویر لیبی

تور داخلی ارزان


در میان جلوه‌های گوناگون طبیعت، بیابان و کویر شاید آن گونه که باید و شاید جلب توجه نکند. بی‌شک نمی‌توان منکر زیبایی و شکوه این چشم انداز خیالی شد. جایی که همه چیز ساده اما در عین حال پر رمز و راز جلوه می‌کند. در این مقاله دریاچه ای را به شما معرفی می کنیم که در دل کویر قرار دارد یعنی با یک تور طبیعت گردی هم کویرگردی می کند و هم می توانید از طبیعت سرسبز و بکر دریاچه شنی اوباری لذت ببرید.


دریاچه ای رویایی در دل کویر لیبی


اخذ ویزای دبی

تبریز شهر هزار رنگ شیرینی

تاریخ شیرینی پزی در ایران

تور داخلی ارزان

قبل از اینکه به معرفی شیرینی تبریز بپردازیم، بد نیست چند خطی از تاریخ شیرینی پزی در ایران بدانیم. ایرانی ها به واسطه مجالس عروسی و عذای پر رونقی که داشتند، متناسب با آن بهای زیادی به شیرینی میدادند. به طوری که در عروسی ها کیک و کلوچه ها رسم بوده و در مراسم عذاداری حلوا و غیره. اما این ذوق و سلیقه رنگ و بوی حرفه ای به خودش نگرفت تا زمان ناصرالدین شاه. شاهِ شهید، به شیرینی جات علاقمند بود و حسابی در جهت بالاتر بردن کیفیت قند و شکر در ایران همت کرد. به مرور در شهرهایی مثل یزد، قزوین، تبریز و کرمان افراد خوش ذوقی مثل حاج خلیفه در یزد دست بکار

شدند و این هنر را به صنعت تبدیل کردند.
این شد که ایران پیوسته تبدیل به خوان هزار رنگ شیرینی جات در خاورمیانه شد. بنابراین با سفربین همراه شوید که به سراغ شیرینی جات تبریز برویم و با تعدادی از ان ها آشنا شوید.


تاریخ شیرینی پزی در ایران

تور استانبول