مسافرت

سفر به همه جای دنیا

مسافرت

سفر به همه جای دنیا

سفر پاییزی

سفر پاییزی


اگر به دنبال یک شهر زیبا برای مسافرت پاییزی میگردید با سفربین همراه باشید ما چندتا از زیباترین شهرهای جهان را در فصل پاییز بهتون معرفی می کنیم.

 

1_شهر آن آربور

شهر آن آربور در ایالت میشینگان آمریکا است و یکی از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می رود.این شهر به دلیل جنس درختان سالانه در فصل پاییز گردشگران زیادی را جذب می کند.

زیباترین شهرهای پاییزی جهان

خاطرات سفر خود را بنویسید.

زندگینامه امام رضا

زندگینامه امام رضا


علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب معروف به امام رضا و 8امین امام شیعیان است.

صابر،رضی و وفی از القاب دیگر ایشان است.و به عالم آل محمد نیز شهرت دارند.

ایشان در 5 شنبه یاجمعه 11 ذی الحجه به دنیا آمدند. مادر ایشان کنیز از اهالی نوبه بوده است. که با نام های مختلفی از ایشان یاد شده.روایت شده که هنگام ازدواج ایشان با امام کاظم آن حضرت اورا تکتم نامیدند.و هنگامی که ایشان امام رضا را به دنیا اوردند او را طاهره نامیدند.

در روایتی نیز آمده است که مادر امام رضا نجمه نام داشت و نام همسر امام رضا شبیکه بود و از خاندان همسر پیامبر ماریه قبطیه بودند.

امام رضا پس از شهادت پدرشان امام کاظم در سال 183 مامت را به عهده گرفتند و20 سال امامت کردند که با خلافت هارون الرشید ،محمد امین و مامون همزمان شد.

وقتی کار امین پایان یافت و حکومت مامون استقرار یافت مامون ضمن نامه های متعدد از امام خواست تا همراه بزرگان علوی به خراسان بیاید و چون با مخالفت ایشا رو به رو شدند پیکی برای انتقال امام به مدینه فرستادند.

با توجه به استقبال مردم نیشابور از امام رضا رژیم عباسی شایع کرد که امام رضا ادعای الوهیت کرده و اورا با این اتهام در سرس زندانی کردند.

درباره شهادت امام رضا روایت های زیادی است وعده ای معتقدند که امام به دست عباسیان به شهادت رسیدند.

فیش حج


شهر زیبا و گردشکری سنندج


 سنندج دومین شهر بزرگ کردنشین و مرکز استان کردستان در غرب ایران است  که از نظر جغرافیایی از سمت غرب به کوه آبیدر، از شمال به کوه شیخ معروف و از جنوب به کوه سراج الدین محدود شده. از نظر اب و هوایی هم چون در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده سرد و نیمه خشک است .این شهر زیبا چون در دامنه کوه واقعه شده و اهمیت نظامی فراوانی هم داشته، گذشته به نام سنه یعنی "قلعه در پای کوه " خوانده میشده که به مرور زمان به سنندج تبدیل شده. سنندج از لحاظ فعالیت های شهر سازی عصر صفوی و قاجار، بافت شهری سنتی با ارزشی دارد که بناهای مسکونی و عام المنفعه متعددی مثل حمام، مساجد،  و بازار در داخل شهر باقی مانده است به طور کلی این شهر گردشگری زیبا دارای بافت تاریخی بسیار وسیعی است.

شهری با بافت تاریخی بسیار وسیع
فیش حج

سفری لذت بخش به انگلیس

سفری لذت بخش به انگلیس

انگلیس دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است. درجه حرارت آن در زمستان از 0 درجه سانتیگراد پایین تر نمی اید و در تابستان هم از 32 درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود. سردترین ماها درانگلیس فوریه و گرمترین ماه جولای است. می، جون، سپتامبر و اکتبر ماهایی با اب و هوای معتدل رو به گرم با حداقل بارش می باشند.

سفری لذت بخش به انگلیس

فیش حج

عجیب ترین و هیجان انگیزترین دریاچه ها و تالاب های ایران

عجیب ترین و هیجان انگیزترین دریاچه ها و تالاب های  ایران



وقتی که صحبت از دریاچه می شود بیشتر مردم در ذهن خود یک حوضچه ی پراب با طبیعت سرسبز را تصور می کنند اما گاهی دریاچه ها ترسناک هستند گاهی صورتی رنگ است یا بعضی از دریاچه ها ممکن است پر از گل های نیلوفر باشند یا پر از تنه خشک شده درخت ها باشد. طبیعت ایران پر از هیجان و عجایب ناشناخته ی بسیار می باشد. با سفربین همراه باشید تا این عجایب زیبا را برای شما بازگو کنیم.



عجیب ترین و هیجان انگیزترین دریاچه ها و تالاب های  ایران

فیش حج